Zbanowany
1. Wariator sportowy jaki wybrac i jak ustawic
roznice w kilku dostępnych pospolitych wariatorach typu Hebo, polini Speed control i malossi Są niewielkie rożnice, roznia się kątami nachylenia bieżni przez co reguluje się je rolkami o różnej gramaturze i tak kolejno:
Ciezsze rolki lubia waria Hebo i Malossi lżejsze natomiast Polini w nim tez najbardziej spadaja obroty.Tu zatrzymam się chwile i może przybliżę co oczywiste, po zakupie wariatora sportowego musimy się liczyc nie tylko z założeniem lżejszych rolek lecz także czasami koniecznością montażu sprężyny dociskowej o większej twardości i tu uwaga jeśli mamy zamiar założyć tylko wariator i na tym skończyć nasz chwilowy tuning o ile producent nie daje sprężyny w zestawie do seryjnego skutera można śmiało dac sprężynę około +7% poprawi nam to start który zostaje pogorszony przy montażu sportowego wariatora.
Co do rolek tutaj już mamy pelna możliwość zabawy ja podam przykład na piaggio sfera rst
Skuter w pelni odblokowany po montażu rolek seryjnych do wariatora polini Speed control prędkość skutera wzrosla o 8km/h start za to pogorszył się nieco rolki o gram lżejsze poprawily start co do vmaxu nie było zmiany zakładnie kolejno rolek lżejszych czyli 7.5gr, 6gr, 5.5gr. dawalo lepsze przyspieszenie lecz vmax spadał proporcjonalnie o 1-2km/h
Najlepsza wiec regulacja pozostaje przy rolkach 1-2gr lżejszych niż seria.
2. Montaż sportowego wydechu i jego regulacja.
Jeśli planujemy zakup sportowego wydechu do seryjnego jeszcze skutera czeka nas kilka niespodzianek i sporo regulacji. Zakladmay tłumik klasy sport typu Leo Vince pospolicie znany jeśli nasz skuter to pelna rozblokowana seria troszkę się zaskoczymy po zamontowaniu tłumika skuter znacznie traci na mocy w dolnym zakresie obrotow ruszanie przebiega ciezko i rozpedzenie się notabene do prędkości 30km/h trwa „wieki” jeśli chodzi o znanych producentów dostarczaja oni rolki w zestawie Są one lżejsze zazwyczaj od 2-3gr od seryjnych rolek. Niestety regulacja samymi rolkami jest niezadawaląjaca w 90% przypadków zachodzi konieczność zastosowania sprężyny dociskowej rzedu +20% oraz sprężynek sprzęgła co najmniej poziomu sport.
Zestawy sprężynki mały opis:
Polini:
-czarne do seryjnych skuterów raczej miękkie
-zielone poziom sport
-żólte poziom expert (zazwyczaj wystarczaja przy spotowym tłumiku i sportowym wario)
-niebieskie poziom race (uwaga Są dwa zestawy jeden zawiera niebieskie drugi nie)
Hebo:
-zielone poziom sport
-niebieskie expert dosc twarde
-czerwone Race bardzo twarde jeśli mamy sprzegło sportowe zalecam przy ostrym tuningu powyżej 12kM)
3. Sprzęgła sportowe kiedy zakładać jak ustawić:
Jeśli nasz skuter jest już stuningowany czyli posiada przynajmniej sportowy tłumik i wariator sensownym pomysłem będzie zakup sportowego sprzęgła i tu rada jeśli mamy tylko sportowy tłumik wystarczy odciążone sprzęgło np. rms race + sprężynki poziomu ekspert i będzie dobrze.
Jeśli oprócz tłumika sportowego mamy jeszcze wariator sport trzeba będzie rozejrzeć się za regulowanym sprzęgłem polecam Malossi fly Hebo N a z tańszych Rms Racing Pro.
4. Strojenie końcowe:
W układzie tuningu gdzie mamy połączenie wydech+wario+sprzęgło staramy się wszystko stroic na poziom sport czyli zaczynamy od rolek zalecanych do wydechu i takie tez montujemy lub o1gr lzejsze sprzegło stroimy sprężynkami poziomu sport oraz sprężyną centralna +30% wiem na kilku dobrych przykładach ze układ ten sprawdza się w kilku znanych skuterach miedzy innymi keeway huricane, aerox , sfera
Pozdrawiam Ziółek
Offline
Tu więcej teorii niż praktyki.
Napisz jakiś artykuł od siebie, po kopiując czyjeś artykuły nie zabłyśniesz.
Każdy następny, kopiowany będzie lądował w koszu.
Offline